onsdag den 9. februar 2011

BryggeriMesteren ude på grund af hjerneskade.

Den amagerkanske BryggeriMester Per Holmens afbud til Hillerød Open har pustet nyt liv i bowlingemodstanderes kamp for et totalt forbud mod den angiveligt farlige sportsgren, hvor der hos 40% af udøverne i sæsonen 2010 blev registreret hjerneskader.
Per Holmen, der i 2003 erobrede BryggeMesterskabet på hjemmebane, var efterfølgende Sjællandsmesterskaberne 2010 bevidstløs i 3 måneder og har siden ikke pillet ved hverken sin (han har kun en kugle) eller andres kugler. Flere udenlandske deltagere faldt ligeledes bevidstløse om ved mesterskaberne, der blev afholdt i den selvsamme hal, som på lørdag den 12. februar udlægger sit bulede trægulv til Hillerød Open.
Ikke desto mindre finder man på deltagerlisten den nu genopstande og fuldt bevidste Færing Hans Háfjall:
"Jeg har ingen erindring, ingen hukommelse. Hvad der ramte mig, og hvem det i så fald var, der førte kuglen ved jeg ikke. Jeg er bare glad for at være ved bevidsthed og glæder mig til endelig at få klinket mine kugler i Hillerød !", udtaler Háfjall til Bowlinge Nyt.
Budapesteren Erling Kovacs har heller ingen betænkeligheder ved at genopstille:
"Jeg har selv - der er nemlig ingen andre der gider røre mine kugler - poleret og pudset og filet løs på mine kugler lige siden DGI-turneringen i København. Glemt er 2010 - jeg kan intet huske, helt blank !".

1 kommentar: